Communicatiestrategie: de belangrijkste keuzes

Blog

28 June 2018

Bureau Wies kun je op welk moment in het communicatieproces dan ook, met een gerust hart inschakelen. Hoe eerder hoe beter kunnen we wel zeggen. Want des te meer we betrokken worden bij de strategische insteek van je onderneming, des te beter we in staat zijn om een actief en ambitieus communicatieplan voor je op tafel te leggen. Geen communicatie zonder sterke content. En een gedegen contentplanning is je aanvalsplan voor de meest doelgerichte communicatieboodschappen.

 

Communicatiestrategie

De communicatiestrategie van je onderneming is een keuze; wat is de hoofddoelstelling van de communicatie voor de komende periode (korte-, middellange- en lange termijn) en welke subdoelstellingen kunnen we benoemen? Wat is de situatie nu en waar willen we naartoe? Wat zijn meetbare, reële doelstellingen en hoe gaan we die bereiken?

Interactie en concretisering
Bureau Wies helpt je deze keuze concreet te maken. Op een interactieve manier leiden we je in een aantal stappen vanuit je organisatiedoelstellingen naar een klinkende formulering van je communicatiestrategie. De basis voor de verdere fasen in het communicatieproces.

Albert Heijn zet in op beleving met nieuwste XL in Dordrecht

De communicatiestrategie van je onderneming is een keuze; wat is de hoofddoelstelling van de communicatie voor de komende periode (korte-, middellange- en lange termijn) en welke subdoelstellingen kunnen we benoemen? Wat is de situatie nu en waar willen we naartoe? Wat zijn meetbare, reële doelstellingen en hoe gaan we die bereiken? Bureau Wies helpt je deze keuze concreet te maken. Op een interactieve manier leiden we je in een aantal stappen vanuit je organisatiedoelstellingen naar een klinkende formulering van je communicatiestrategie. De basis voor de verdere fasen in het communicatieproces.

Contentplan

De hoogste tijd om het over de inhoud te hebben. Door een gedegen contentplanning op te stellen zorgt Bureau Wies ervoor dat je op de juiste momenten de juiste media inzet. Wanneer kan een (sub)doelgroep met welke boodschap het beste aangesproken worden. Ook de kracht van herhaling speelt hierbij belangrijke rol.

Bureau Wies heeft ons enorm geholpen met het organiseren van een feestelijke opening. We vonden het erg belangrijk om ons trouwe klanten op de hoogte te brengen van onze transformatie naar een Albert Heijn XL. Die ‘awareness’ is zeer goed benadrukt op deze dag!
Hans Nijhof – Eigenaar Albert Heijn XL Dordrecht

Online en offline
Welke kanalen kunnen we het beste inzetten. Zowel online als offline. De onderlinge samenhang binnen je mediaplanning zorgt voor een synergetisch effect van je communicatieboodschappen. Bureau Wies zorgt voor een solide contentplanning waardoor de scoringskans van je communicatie wordt verhoogd.

Meer